Thursday, February 10, 2011

Welcome

Hi! My name is Mike Weil.
One of my activities over the last years was researching the discography of vibraphonist Cal Tjader, who is one of my favourite jazz musicians. I decided to start this blog to present and discuss his recordings session by session, as an introduction to his music and to publish some discographical findings. You will find all posts in English all well as German language.

My sincere thanks to S. Duncan Reid, author of a biography on Cal Tjader, whose interviews with musicians were of indispensable help in clearing many details.

Hallo - mein Name ist Michael Weil.
Eine meiner Aktivitäten der letzten Jahre bestand in der Erstellung einer Discographie des Vibraphonisten Cal Tjader, einem meiner Lieblings-Jazzmusiker. Ich entschied mich, diesen Blog zu starten, um in seine Musik einzuführen und einige der discografischen Erkenntnisse zu veröffentlichen. Alle Posts werden parallel in englischer und deutscher Sprache geschrieben.


S. Duncan Reid, dem Autor einer demnächst erscheinenden Biographie über Cal Tjader, danke ich ganz herzlich, dass er die Inhalte der vielen Interviews, die er mit Musikern führen konnte, mit mir geteilt hat - ohne sie wären viele Details kaum zu klären gewesen.

1 comment: